De situatie

Na overname verschillende systemen in gebruik

Tence Inzetbureau werd in 2015 overgenomen door de Belgische uitzendorganisatie Actief Group en ging vanaf dit moment verder onder de naam Actief Werkt! Zij bleven gebruikmaken van Flex@lly, een mobiele app ter ondersteuning van flexkrachten die EsperantoXL en Tence samen hebben ontwikkeld.

Actief Werkt! had naast deze app een flexkrachten- en klantportaal. Deze was echter niet langer toereikend voor de nieuwe richting die Actief Werkt! insloeg. Om ook online persoonlijk en dichtbij te kunnen zijn, ontstond de behoefte aan een nieuwe app met een klant- en flexkrachtenportaal. Snelheid van ontwikkelen en flexibiliteit waren hierbij de belangrijkste speerpunten.

De ervaringen die beide organisaties hebben opgedaan rondom Flex@lly vormden input voor de nieuwe app met klant- en flexkrachtenportaal, genaamd Mijn Actief. Vandaar dat de samenwerking weer snel vol op stoom was!

De uitdaging

Bouwen nieuwe portalen op bestaande applicatie

Flex@lly was al een tijd niet meer actief doorontwikkeld. Op basis van gebruikscijfers en ervaringen kon snel worden bepaald welke functionaliteiten wel en niet over moesten naar een nieuwe vorm.

De grootste uitdaging voor EsperantoXL bestond daaropvolgend uit het bouwen van de nieuwe portalen en applicatie voor klanten en flexkrachten op de bestaande applicatie. Op deze manier zouden beide partijen optimaal en eenvoudig kunnen samenwerken. De portalen moesten dus worden meegenomen in een overkoepelend backoffice systeem.

“No-nonsense, snel, betrokken en persoonlijk”

De oplossing

Koppeling tussen webapplicatie en mobiele app

Flex@lly zorgde ervoor dat EsperantoXL en Actief Werkt! snel dezelfde taal spraken voor wat betreft de eisen van de nieuwe Mijn Actief applicatie. Middels het software ontwikkelplatform Betty Blocks kon EsperantoXL het bestaande systeem in korte tijd uitbouwen. De koppeling tussen de webapplicatie en de mobiele applicatie was daarmee ook snel en gedegen gerealiseerd.

Met deze goede basis kon EsperantoXL het flexkrachtenportaal en het klantportaal in korte tijd vormgeven en installeren. De app is inmiddels in het stadium van de puntjes op de i. De roadmap met nieuwe functionaliteiten en verbeteringen voor de portalen is bepaald.

Het resultaat

In slechts 2,5 maand heeft EsperantoXL de portalen van Mijn Actief gebouwd. Klanten kunnen hierop inloggen om meer informatie over flexkrachten te zien, facturen in te zien en opdrachten te bevestigen. Flexkrachten kunnen in de app onder andere hun loonstroken inzien, hun cv bijhouden en direct solliciteren op vacatures.


Doordat uren, contracten etc. online geraadpleegd kunnen worden, heeft Actief Werkt het aantal telefoontjes naar de vestigingen zien dalen. Flexkrachten kunnen hun administratie geheel online doen. Een FAQ ondersteunt hen hierin.

Actief Werkt! merkt dat de klanttevredenheid toeneemt. Sneller contact, bijvoorbeeld in de vorm van push-notificaties, zorgt ervoor dat flexkrachten snel op de hoogte zijn van nieuws en ontwikkelingen.

Doordat Actief Werkt! met goede ondersteuning nu zelf het Betty Blocks platform beheert, krijgen zij direct foutmeldingen binnen. Als iemand bijvoorbeeld niet kan inloggen, kunnen ze meteen actie ondernemen. Bugs worden nog steeds opgelost door EsperantoXL.


Doordat de webapplicatie en de mobiele applicatie op hetzelfde platform gebouwd zijn, kan er efficiënt en snel worden doorontwikkeld. Indien gewenst kan er snel iets worden aangepast of gefinetuned.



Inmiddels heeft Mijn Actief al 10.000 unieke gebruikers!

Onze aanpak is vooral geschikt voor organisaties die flexibel moeten zijn in hun business en organisaties die processen willen automatiseren of verbeteren.

Ben je benieuwd naar wat Rapid Application Development kan betekenen voor jouw organisatie? We ontdekken graag samen met jou de mogelijkheden.
Gerelateerde Projecten

Unieke applicatie geeft verzekeraar concurrentievoordeel

Aan de hand van het low-codeplatform Thinkwise heeft EsperantoXL voor een grote Nederlandse levensverzekeraar een uiterst flexibel in te richten front-end applicatie gebouwd die voldoet aan alle wettelijke en security-eisen. De unieke applicatie geeft de verzekeraar een voorsprong in een hoogst competitieve markt.

Recreatieverzekeringen - Verzekeringsmodule

Om de vernieuwing van RecreatieVerzekeringen succesvol te maken, bouwde EsperantoXL in 3 weken een verzekeringsmodule. Benieuwd hoe dit proces is verlopen? Lees snel verder.

Kempkes Landmeten - Nieuw managementsysteem

Kempkes Landmeten is specialist in het inwinnen, uitzetten en vastleggen van geodata. EsperantoXL ontwikkelde een nieuw managementsysteem met dezelfde user experience, maar dan overzichtelijker en met een aantal extra functionaliteiten.

In een hogere versnelling met European Association of Urology

Opgefriste applicatie met een beter gebruikersgemak en een snellere informatie voorziening.

Itho Daalderop - Serviceapp

Monteurs die met een smartphone binnenklimaatapparaten in enkele seconden gebruiksklaar maken. Het kan nu met de nieuwe app voor Itho Daalderop. Lees hier hoe we dit gedaan hebben.

Provincie Zuid-Holland - Applicatie Financieel Toezicht

Gemeenten en gemeenschappelijke regelingen zijn verantwoordelijk voor hun eigen financiële huishouding. Het team Financieel Toezicht van de provincie Zuid-Holland heeft als taak om financieel toezicht te houden op deze organisaties binnen de provincie. Hiermee wordt beoogd een gezonde financiële situatie te bevorderen.

Robidus - Portaal Statusuitvraag

Robidus is een snel groeiend bedrijf en heeft steeds meer werkgevers en werknemers te bedienen in dit proces. Het oude systeem kon deze groei niet aan. In de zoektocht naar een toekomstgerichte oplossing kwam het team bij EsperantoXL terecht.

Gemeente Utrecht - Serviceportaal

De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van de Gemeente Utrecht maakte gebruik van een Facility Management Systeem. Deze voldeed echter niet aan de wensen. De hulp van EsperantoXL werd ingeschakeld.


toon alles